Thursday 29 December 2011

Hassan Ali Nafi Mohon Maaf !!

YB. Dato' Hassan Mohamed Ali menafikan laporan HarakahDaily yang mengatakan beliau ke Kota Bharu semata-mata untuk bertemu pemimpin tertinggi PAS atas tujuan meminta maaf atas kenyataan yang dibuatnya terhadap parti tersebut.

Hassan berkata beliau sudah pun menarik balik kenyataannya yang menyentuh isu "Negara Kebajikan" semasa "press conference" yang dibuat di kediamannya pada 24 Disember lalu, dan beliau turut meminta maaf kepada pemimpin parti pada masa yang sama.

Hassan  turut menyelar akhbar rasmi PAS dan menyatakan rasa kecewa serta kesal beliau kerana Harakah telah diberi peringatan supaya jangan lagi memutarbelitkan fakta yang hanya akan menyebabkan kekeliruan dan perpecahan dalam kalangan mereka.

Petikan daripada Mstar Online :

“Saya terkilan dengan laporan Harakahdaily itu walaupun lidah rasmi parti kerap kali diingatkan supaya tidak memutarbelitkan fakta yang boleh menimbulkan keraguan dan perpecahan,” katanya selepas pertemuan tersebut.


Beliau dijemput hadir ke Kota Bharu dan perjumpaan berlangsung dalam suasana yang tenang dan jujur. Antara yang dibincangkan adalah hala tuju parti, persiapan PRU-13 dan fungsi Harakah sebagai "lidah rasmi" parti.


Mereka yang hadir telah memberikan pandangan masing-masing dan beliau turut terharu dengan pengiktirafan yang diberikan oleh kepimpinan PAS terhadap misinya dalam memperjuangkan Islam di negara ini.

Persoalannya, Siapa yang betul, siapa yang salah ?? Pak Hassan kata pemimpin PAS terharu dengan cara perjuangannya ?? tapi Harakah pulak kata Pak Hassan dah mintak maaf kat PAS.

Drama apa yang sedang mereka permainkan sebenarnya ?? Selama ini media perdana sering dituduh oleh mereka memutarbelitkan fakta, tapi sekarang sapa yang putarbelit fakta ?? Anda baca, anda lihat, anda nilai.

Sekian, dan selamat membaca. 

No comments:

Post a Comment