Thursday 29 December 2011

SMM Jelajah Utara Tanah Air

Admin Anak Muda Sayang Malaysia kembali dengan cerita tentang SMM yang dilihat semakin menjadi-jadi dengan perjuangan 'kosong' mereka sejak kebelakangan ini. Dalam suasana para pelajar (mahasiswa) Institut Pengajian Tinggi Awam (IPTA) sibuk mengulangkaji pelajaran bagi menghadapi peperiksaan akhir minggu hadapan, puak-puak SMM ini pula sibuk ke sana sini 'round' Semenanjung untuk memperjuangkan kebebasan akademik yang kononnya menyekat kebebasan mereka.



Admin berfikir sejenak, bila waktunya puak-puak SMM ini mengulangkaji pelajaran jika sibuk ke sana sini 'berdemo', sibuk 'serah memorandum' ke sana sini ?? Hari ini mereka jelajah ke Kedah dan Pulau Pinang. Admin datang ke Padang Kota Lama menunggu mereka tengah hari nanti, tunggu punya tunggu tidak juga kelihatan kelibat mereka. Setelah hampir 45 minit 'admin' menunggu bersama wartawan, bloggers dan orang awam yang lain, barulah 'admin' mendapat maklumat bahawa ada yang melihat kelibat mereka di KOMTAR. Wah !! Admin teringat pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng juga di situ. Jadi timbullah persoalan di minda admin, apa yang mereka buat di situ ya ?? 

Lagi memusykilkan admin, dari mana agaknya mereka mendapat dana untuk jelajah ke sana sini ?? Takkan la duit hasil kutipan sesama rakan untuk buat kerja lawan dan burukkan kerajaan ni ?? Kalau ada pun berapa sangat laa puak-puak yang akal fikirannya ntah letak kat mana nie. Melainkan ada 'toyol' yang 'support' mereka dari belakang. Admin tak nak menuduh sesiapa, anda fikirlah sendiri. 


Admin tinggalkan pembaca dengan sekeping gambar SMM di Wisma Darul Aman. Mahasiswa lain sibuk mengulangkaji pelajaran, mereka sibuk nak jadi orang politik. 



Sekian dari Admin. Selamat membaca.

No comments:

Post a Comment